• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase
Polish Czech English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish Swahili BIP

2017.05.11 wycieczka do Warszawy

Gimnazjaliści w Warszawie
11 maja 2017 r. rozpoczęła się dwudniowa wycieczka klas drugich do Warszawy.
Stolica przywitała nas niezbyt obfitym, lecz nieco uciążliwym deszczem, o którym zapominaliśmy jednak w czasie zwiedzania obiektów „pod dachem”.
Co zobaczyliśmy i jak przebiegało zwiedzanie?
Na początek - Stadion Legia Warszawa. Obiekt robi wrażenie… Pana Pazdana widzieliśmy z daleka, za to mogliśmy przytulić się do misia-maskotki.
Spacer po grodzie Warsa i Sawy - zobaczyliśmy (kolejność przypadkowa) m.in. Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, Pałac Prezydencki, pomnik Kilińskiego, kościół świętej Anny, Katedrę św. Jana Chrzciciela, Kolumnę Zygmunta i Plac Zamkowy, Stare Miasto z pomnikiem Warszawskiej Syrenki, budynek Uniwersytetu Warszawskiego, Grób Nieznanego Żołnierza.
Centrum Nauki Kopernik - mogliśmy korzystać z wielu interaktywnych urządzeń (nauka może być ciekawa, fascynująca, a czasem może porządnie rozśmieszyć).
Muzeum Powstania Warszawskiego – dotknęliśmy tragicznej historii naszego kraju. Niezwykłe miejsce… Zabytki, pamiątki, zdjęcia i dokumenty a z drugiej strony współczesna technika i multimedia w służbie historii…
Hit Hotel – obiadokolacja i nocleg. A potem bardzo wczesna pobudka, śniadanie i wykwaterowanie.
Gmach Sejmu przy ul. Wiejskiej - świat wielkiej polityki (fotele sejmowe są dość wygodne...).
Pomnik Fryderyka Chopina w Łazienkach – szybkie zwiedzanie – kilka fotek.
TVP – obiekty Telewizji Polskiej przy ul. Woronicza. Wnętrza i poszczególne studia w rzeczywistości wyglądają nieco inaczej niż na ekranie telewizora. Wypatrywaliśmy znanych z ekranu osób i celebrytów, żeby zrobić sobie selfie z kimś sławnym… Niestety…
Pałac Kultury i Nauki - z 30 piętra (taras widokowy) mieliśmy okazję podziwiać panoramę Warszawy.
WFDiF, czyli Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych. Zdjęcia robią wrażenie – spokojnie, to tylko charakteryzacja filmowa, nikomu nic się nie stało. Już wiemy, jak „robi się” film. Byliśmy na planie filmu „Karbala” i braliśmy udział w warsztatach charakteryzacji filmowej (rany, stłuczenia, otarcia i oparzenia – trochę specjalnej plastelinki i farby i… „Tylko nie wysyłajcie takich zdjęć do rodziców… Jeśli już musicie, to wyjaśnijcie najpierw, że to farba…”.
Opiekę nad uczniami sprawowali wychowawcy klas drugich: p. Magdalena Szałankiewicz (kierownik wycieczki), p. Renata Małek oraz p. Elżbieta Pawłucka i p. Przemysław Gąska. Dzięki dotacji z Rady Rodziców zjedliśmy posiłek w restauracji McDonald's w galerii Złote Tarasy.
Wycieczkę możemy zaliczyć do udanych - pogoda nam sprzyjała tylko w piątek, ale humory dopisywały, zobaczyliśmy „kawałek świata” i, co najważniejsze, wszyscy cali i zdrowi wrócili do domów.