• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase
Polish Czech English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish Swahili BIP

2018.06.08-11 Klasy piąte na Słowacji

W dniach 8-11 czerwca odbyła się wycieczka dla klas piątych. Organizatorami byli nauczyciele naszej szkoły oraz dyrektor ze szkoły w Słowacji.
W pierwszym dniu byliśmy na warsztatach w muzeum archeologicznym, w którym dowiedzieliśmy się, jak żyli nasi przodkowie oraz jak tworzyli muzykę, broń, ozdabiali swoje domostwa, pracowali, wytwarzali naczynia i zabawki dla dzieci. Mogliśmy samodzielnie wykonać pierścionki, bransoletki, naczynia gliniane, a także postrzelać z łuku.
Następnie podziwialiśmy ruiny zamku Czicza. Tutaj poznaliśmy historię jednej z właścicielek, która, by zachować wieczną młodość, kąpała się w krwi młodych dziewcząt.
Po wyczerpującym dniu dotarliśmy na nocleg do szkoły w Koszkowcach.
            Następnego dnia udaliśmy się do zamku Brekow. Legenda głosi, że odpoczywał tam król Jan III Sobieski po zwycięstwie nad Turkami. Potem byliśmy w Humennem, Mogliśmy podziwiać piękną fontannę na rynku i posmakować najlepszych lodów w mieście. Pod wieczór, po powrocie do szkoły mogliśmy odpocząć i bawić się na dyskotece integracyjnej razem ze Słowakami.
Trzeciego dnia po drodze w Tatry Wysokie zwiedziliśmy piękny i dobrze zachowany zamek w Starej Lubowni. To tam przechowywane były polskie klejnoty koronne.
Tatry po stronie słowackiej są równie zachwycające. Jaskinia Bielańska to cud natury. Podziwialiśmy stalaktyty, stalagmity i inne wytwory wyżłobione przez wodę. Udało sie nam tez zobaczyć śpiącego nietoperza. Nocowaliśmy w domkach u podnóża Łomnicy. Kolejnego dnia kolejką wyjechaliśmy na ten kapryśny szczyt, który był dla nas łaskawy i pokazał swoje piękno. Skalne jezioro na górze jest krystalicznie czyste.
Po zjechaniu na dół podziwialiśmy jeszcze kompleks sportowy: skocznie, trasy narciarskie, piękne jezioro.
Z wycieczki oprócz pamiątek, przywieźliśmy wiele wspomnień. To była udana wyprawa