• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase
Polish Czech English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish Swahili BIP

2019.05.27-28 Tarnowskie Góry

27 i 28 maja odbyła się dwudniowa  wycieczka klas 6. do Tarnowskich Gór.
 O godz. 6:00 ruszyliśmy w drogę do pierwszego punktu naszej wycieczki, czyli do zoo w Krakowie. Zobaczyliśmy tam dużo nietypowych zwierząt, których nie spotykamy w życiu codziennym. Pięknie prezentowały się flamingi, żyrafy, papugi i pawie. Mogliśmy zobaczyć też, jak przebiega karmienie słoni.

2019 05 27 28 tarnowskie gory 001

zdjęcia

Kolejnym punktem wycieczki był park w Ogrodzieńcu. Tutaj mogliśmy zjechać  torem saneczkowym (niestety tylko raz). Później poszliśmy do Domu Strachów i Legend. W środku lektor opowiadał przerażające historie
 W parku Miniatur podziwialiśmy miniatury różnych zamków i budowli. Największym z nich był zamek w Częstochowie. Atrakcją  okazało się też  strzelanie z łuku. Mieliśmy okazje zobaczyć i wejść do prawdziwego czołgu.
Niezwykłą  atrakcją w Ogrodzieńcu był park Doświadczeń. Na terenie parku było 47 urządzeń, dzięki którym dowiedzieliśmy się, jak działają podstawowe  prawa fizyki. Każdy z nas mógł wziąć udział w tzw. dachowaniu i symulatorze lotów oraz samemu obsłużyć urządzenia, które wcześniej oglądaliśmy. Oczywiście znalazł się też czas wolny na zakup pamiątek
Drugiego dnia po zjedzeniu śniadania odwiedziliśmy Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach. Tam przeszliśmy podziemną trasę turystyczną i przepłynęliśmy kilkanaście metrów łodzią. Kolejnym etapem była sztolnia Czarnego pstrąga - łodzią, 600- metrowym kanałem, w prawie całkowitej ciemności. W tym czasie pan przewodnik opowiadał nam różne historie oraz legendy  związane z tym miejscem. Ostatnią atrakcją naszej wycieczki  było Muzeum Chleba w Radzionkowie i udział w lekcji ,,Od ziarenka do bochenka. Każdy samodzielnie wykonał bulkę. W muzeum zgromadzono wiele ciekawych eksponatów, np. kubek dla pana z wąsami.