• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase
Polish Czech English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish Swahili BIP

2017.05.26 wycieczka do Sandomierza

Dnia 26 maja 2017 roku klasy pierwsze gimnazjum wybrały się na wycieczkę klasową do Sandomierza.
Wyruszyliśmy o szóstej rano, po niemalże czterech godzinach wjechaliśmy na umówiony parking, gdzie oczekiwała na nas pani przewodnik. Nie mieliśmy zbyt dużo czasu na zapoznanie, gdyż o godzinie dziesiątej oczekiwano nas w zbrojowni znajdującej się w starej kamienicy Oleśnickich. Można tam było zobaczyć, a co najważniejsze i najciekawsze przymierzyć zbroje rycerskie, własnoręcznie wziąć miecz, kuszę, halabardę.
Dziewczyny mogły na chwilę poczuć się jak renesansowe czy barokowe księżniczki, przymierzając dawne stroje. Po zbrojowni obejrzeliśmy gotycką katedrę, a później wyruszyliśmy na podziemną trasę turystyczną - system dawnych czternasto i piętnastowiecznych piwnic, w których kupcy sandomierscy składowali towary handlowe.
Trasa prowadziła nas pod ośmioma kamienicami. Było ciekawie. Poznaliśmy jedną z najsłynniejszych legend podziemi sandomierskich o Halinie Krępiance, która została zasypana wraz z Tatarami w tajemnych korytarzach. Później odbyliśmy godzinny rejs po Wiśle. Około godziny 14 zrobiliśmy się mocno głodni, więc przekąsiliśmy małe co nieco na sandomierskim rynku, a potem kupowaliśmy pamiątki. W dalszej części wycieczki czekała nas "wspinaczka" na szczyt Bramy Opatowskiej. Z tarasu widokowego podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta i okolic. Ostatnim punktem był Wąwóz Królowej Jadwigi - wąwóz lessowy o długości około 500 metrów, o stromych ścianach dochodzących do 10 metrów wysokości.
Mieliśmy tam niemało zabawy wpadając na siebie lub skacząc z jednej ściany wąwozu na drugą.
Po tym, jakże wyczerpującym dniu, wróciliśmy do autokaru i pożegnaliśmy Sandomierz.
Z bagażem nowych wiadomości, zmęczeni, ale rozradowani i zadowoleni wróciliśmy około godziny dwudziestej pierwszej do domu.