• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase
Polish Czech English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish Swahili BIP

2014.06.16 Wycieczka do Warszawy

Taka Warszawa...
16 i 17 czerwca 2014 r. odbyła się dwudniowa wycieczka klas drugich do Warszawy. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od spaceru po Cmentarzu Powązkowskim - każdy z pewnością zapamiętał groby bohaterów "Kamieni na szaniec", grób trenera Górskiego, mistrzyni olimpijskiej Kamili Skolimowskiej, pomnik i groby ofiar katastrofy smoleńskiej. W Muzeum Powstania Warszawskiego mieliśmy do wykonania zadania opracowane przez p. P. Gąskę. Gmach Sejmu przy ul. Wiejskiej pozwolił "dotknąć" wielkiej polityki (fotele w sejmowe są dość wygodne...) W zamku Królewskim pani przewodniczka barwnie przedstawiła sposób sprawowania władzy przez królów, nie szczędząc także szczegółów z życia prywatnego władców.
Panoramę Warszawy mieliśmy okazję podziwiać z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki, natomiast z bliższej perspektywy widzieliśmy zabytki i ciekawe miejsca stolicy w czasie spaceru po grodzie Warsa i Sawy. Zobaczyliśmy (kolejność przypadkowa) m.in. Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, pomnik Kopernika, Pałac Prezydencki, pomnik Mickiewicza, kościół świętej Anny, Katedrę św. Jana Chrzciciela, Kolumnę Zygmunta i Plac Zamkowy, Stare Miasto z pomnikiem Warszawskiej Syreki, budynek Uniwersytetu Warszawskiego, Grób Nieznanego Żołnierza. Ostatnim punktem wycieczki było Centrum Nauki Kopernik, w którym mogliśmy korzystać z wielu interaktywnych urządzeń.
Wycieczkę zorganizowało Biuro Turystyczne MĄDELTRANS. Opiekę nad uczniami sprawowali wychowawcy klas drugich: p. Justyna Tabisz-Kocan (kierownik wycieczki), p. Przemysław Gąska, p. Renata Małek oraz p. Elżbieta Pawłucka. Dzięki dotacji z Rady Rodziców zjedliśmy kolację w restauracji McDonald's w Radomiu.
Wycieczkę możemy zaliczyć do udanych - pogoda nam sprzyjała, humory dopisywały, zobaczyliśmy "kawałek świata" i, co najważniejsze, wszyscy cali i zdrowi wrócili do domów.